06 вересня 2016
Кабінетом Міністрів України 17 жовтня 2018 року прийнято постанову № 841, якою внесено зміни до Порядку надання житлових субсидій, зокрема:
Так, наприклад, субсидію на загальних підставах зможуть отримати ті громадяни, які мають заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску з вини роботодавця, а також при розрахунку житлової субсидії у сукупному доході не будуть враховуватися сплачені аліменти.
Кабінет міністрів України вніс зміни в програму оформлення урядової допомоги в оплаті житлово-комунальних послуг з 1 жовтня. Читайте також Кабмін запустивши "гарячу лінію" для скарг про незаконне отримання субсидій. Відповідні зміни були внесені до постанови Кабміну №329, повідомляє прес-служба Кабінету міністрів. "За результатами першого етапу верифікації субсидиантов уряд вдосконалив умови оформлення урядової допомоги в оплаті житлово-комунальних послуг", - йдеться в документі.
Так, з 1 жовтня 2018 року при розрахунку житлової субсидії не враховуються в сукупному доході сплачені аліменти і спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняку великої рогатої худоби, яка в рік становить до 2500 гривень за голову.
Також, субсидію на загальних підставах можуть отримати ті громадяни, у яких є заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску з вини роботодавця. Право на допомогу від уряду також мають ті сім'ї, у яких опалювальна, а не загальна площа житла не перевищує 120 кв. м для квартири і 200 кв. м для індивідуального будинку.
У разі якщо член домогосподарства не має доходів, тому що перебуває в складних життєвих обставинах-через хворобу (що підтверджується довідкою ЛКК), або у складі сім'ї є працездатні алко - або наркозалежні (при наявності довідки від лікаря), онкохворі (за наявності висновку лікувально-консультативної комісії), субсидію має право призначити Комісію з питань призначення житлових субсидій.
На понаднормову площу, але не більше 30% від норми, мають право громадяни, які отримують пенсію у зв'язку з втратою годувальника, ті, хто досяг пенсійного віку або отримують пенсію за вислугою років, а також ті, хто отримує державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям з інвалідністю. Зміни також стосуються сплати обов'язкового платежу.
З 1 жовтня 2018 року, коли вартість фактично спожитої послуги менша обсягу обов'язкового платежу, субсидіант має право сплачувати лише вартість фактично спожитої послуги. "Наприклад, якщо розмір обов'язкового платежу за певну послугу становить 200 гривень на місяць, але домогосподарство реально її використовувало лише на 120 гривень, сплаті підлягає фактичний обсяг споживання, тобто 120 гривень", - пояснюється у постанові.
Без обов'язкової сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ) субсидію можуть отримати безробітні у сільській місцевості, райцентрі, селищах міського типу. Комісія з питань призначення житлових субсидій вправі прийняти позитивне для заявника рішення. Також допомогу можуть отримати безробітні в місті за умови перебування на обліку в центрі зайнятості і громадяни, які працюють за кордоном, які платять там ЄСВ і підтверджують це документально. Тоді субсидію в Україні домогосподарство, де зареєстрована така особа, має можливість отримати на загальних умовах.
Як повідомляв УНІАН, проект державного бюджету на 2019 рік передбачає скорочення витрат на виплату субсидій для населення на оплату житлово-комунальних послуг на 15,9 мільярда гривень - до 55,1 мільярда гривень, у порівнянні з держбюджетом на 2018 рік.
Постанова набрала чинності з дня опублікування і застосовується з 01.10.2018 року. Після надходження змін до програмного комплексу розпочнеться обрахунок субсидій без звернень та прийнятих заяв і декларацій.
Громадяни, які не встигли подати документи на субсидію в жовтні, можуть це зробити в листопаді і субсидія буде призначена з жовтня, тобто з початку опалювального сезону до Управління соціального захисту населення Срібнянської районної державної адміністрації (смт Срібне, вул. Незалежності, 10).
За інформацією
Управління соціального захисту населення
Срібнянської районної державної адміністрації
(вересень 2018 року)
Визначення членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства.doc
Запитання щодо призначення субсидій на понаднормову площу житла.doc
Обов’язковий платіж домогосподарств.doc
Обчислення сукупного доходу для отримання субсидії.doc
Призначення субсидій з урахуванням перебування за кордоном більше 60 днів.doc
Призначення субсидій на розділені особові рахунки.doc
Призначення субсидій особам без доходів.doc
Про житлово-комунальні послуги, на які надається субсидія.doc
Про обмеження права на призначення субсидій на житлові приміщення великої площі.doc
Про обмеження права на субсидію через володіння майном.doc
Про обмеження права на субсидію через володіння транспортними засобами.doc
Про повернення коштів невикористаних і зайве нарахованих субсидій.doc
Про призначення субсидій з урахуванням фактично проживаючих осіб.doc
Терміни призначення, припинення, поновлення субсидій.doc
Відділом грошових виплат і компенсацій прийнято 632 заяви від громадян району на отримання соціальних допомог і субсидій.
Нараховано допомог згідно Закону України “Про державну допомогу сім”ям з дітьми” 1411 одержувачам на суму 2040,6 тис.грн., “Про державну допомогу малозабезпеченим сім”ям” – 144 одержувачам на суму 792,9 тис.грн., “Про державну допомогу інвалідам з дитинства і дітям інвалідам” – 601 одержувачам на суму 1068,0 тис. грн., ТДД 14 чол. – 12,9 тис.грн.
Виплачено допомог інвалідам з дитинства та дітям інвалідам - 1068,0 тис.грн., допомог сім”ям з дітьми – 2040,6 тис.грн., ДСД малозабезпеченим сім”ям – 792,9 тис.грн, ТДД – 12,9 тис.грн.
Заборгованості по виплатам станом на 01.05.2018р. немає.
Компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги отримують 11 осіб. Станом на 01.05.2018 року нараховано 8,5 тис.грн. Фінансування за січень-квітень 2018р. 8,5 тис.грн. Заборгованості станом на 01.05.2018 р. немає.
Станом на 01.05.2018 р. нараховано субсидій 323 сім’ям на оплату житлово-комунальних послуг в сумі 14 460,1 тис. грн. Профінансовано райфінвідділом
14 250,8 тис.грн. (в т.ч. борг 2017 року 11 149,0 тис.грн.). Заборгованість по житлово-комунальних послугах станом на 01.05.2018 року становить – 11 358,3 тис. грн.
Станом на 01.05.2018 року всього кількість сімей, які отримують субсидію на житлово-комунальні послуги становить 2615.
На придбання твердого палива та скрапленого газу протягом січня-квітня прийнято 329 заяв від громадян району. Опрацьовано субсидій в квітні 2018р. – 152 справи. Нараховано за січень-квітень 2018 року – 217 сім’ям на суму – 603,5 грн.
Профінансовано з початку року 111,5 грн. (в т.ч.борг 2017 року 66,7 тис.грн.). Заборгованість станом на 01.05.2018р. становить 492,0 тис.грн.
Компенсацій на щорічне оздоровлення і харчування згідно Закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” нараховано на суму 77,2 тис.грн. та профінансовано 77,2 тис.грн. (в т.ч. борг 2017 року 0,0 тис.грн.). Заборгованості по виплаті компенсацій на 01.05.2018 р. немає.
|
2017 рік |
2018 рік |
Кількість сімей, які звернулися за призначенням субсидії на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива |
335 |
329 |
На ЖКП |
725 |
40 |
Кількість сімей, яким призначені субсидії придбання твердого та рідкого пічного побутового палива; |
136 |
217 |
На ЖКП |
1173 |
323 |
На ЖКП користуються |
2463 |
2615 |
Загальна сума призначених субсидій на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива (тис.грн.); |
382,7 |
603,5 |
На ЖКП (тис.грн.); |
21 130,5 |
14 460,1 |
Загальна сума отриманих субсидій на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива (в т.ч. борг минулого року) (тис.грн.); |
112,1 |
178,2 |
На ЖКП (тис.грн.); |
13 752,6 |
14 250,8 |
Середній розмір субсидій на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива (грн.); |
2813,97 |
2781,11 |
На ЖКП (грн.); |
1801,41 |
1342,33 |
В тому числі: |
|
|
Кількість сімей, яким призначені субсидії на придбання крапленого газу; |
41 |
37 |
Загальна сума призначених субсидій на придбання скрапленого газу (тис.грн.); |
13,7 |
9,8 |
Загальна сума отриманих субсидій на придбання скрапленого газу (тис.грн.); |
3,7 |
1,3 |
Середній розмір субсидій на придбання скрапленого газу (грн.) |
334,15 |
264,86 |
Кількість осіб, які звернулися за допомогою по догляду за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу |
25
|
19 |
Кількість осіб, яким призначено допомогу по догляду за інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу |
17 |
21 |
Кількість сімей, які звернулись за допомогою у зв’язку з вагітністю та пологами |
13 |
14 |
Кількість сімей, яким призначено допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами |
15 |
18 |
Кількість сімей, які звернулись за допомогою при народженні дитини |
23 |
24 |
Кількість сімей, яким призначено допомогу при народженні дитини |
41 |
21 |
Кількість сімей, які звернулись за допомогою по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку |
- |
- |
Кількість сімей, яким призначено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку |
- |
- |
Кількість осіб, які звернулись за допомогою на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування |
9 |
6 |
Кількість осіб, яким призначено допомогу на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування |
12 |
9 |
Кількість осіб, які звернулись за допомогою на дітей одиноким матерям |
88 |
85 |
Кількість осіб яким призначено допомогу на дітей одиноким матерям |
71 |
56 |
Кількість осіб, які звернулись за тимчасовою державною допомогою дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів |
10 |
7 |
Кількість осіб, яким призначено тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів |
7 |
4 |
Кількість осіб, які звернулись за допомогою по догляду за пристарілим старше 80-ти років |
6 |
7 |
Кількість осіб, яким призначено допомогу по догляду за пристарілим старше 80-ти років |
9 |
6 |
Кількість осіб, які звернулись за допомогою, які не мають права на пенсію, та інваліди |
6 |
4 |
Кількість осіб, яким призначено допомогу, які не мають права на пенсію, та інваліди |
6 |
8 |
Кількість сімей, які звернулись за допомогою при усиновленні дитини |
- |
1 |
Кількість сімей, яким призначено допомогу при усиновленні дитини |
- |
1 |
Управління соціального захисту населення Срібнянської РДА повідомляє, що, починаючи з травня 2018 року, призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг (у тому числі без звернення громадян) здійснюєтьс я відповідно до Постанови КМУ від 27.04.2018 №329 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови КМУ від 28.12.2016 року № 1022" (далі- Постанова КМУ).
Зокрема:
Пунктом 6 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива визначено випадки, коли субсидія не призначається (у тому числі і на наступний період):
Під час призначення субсидії на неопалювальний сезон врахову ютьс я доходи за ІІІ-IV квартали 2017 року за даними Державної фіскальної с лужби, Пенсійного фонду України та ін. Скасовано норму площі житла у розмірі 75 кв.м для домогосподарств, що складаються з однієї або двох непрацездатних осіб. Для отримання коштів невикористаної житлової субсидії за минулий 2017-2018 р.р. опалювальний період просимо громадян звертатися з відповідною заявою до органу УСЗН до 1 вересня поточного календарного року. За більш детальними роз'ясненнями звертатися до спеціалістів управління соціального захисту населення (каб. №6) та за телефоном (04639) 2-13-50.
Управління соціального захисту населення
Про субсидії ЖКГ
Субсидія - це адресна безготівкова допомога сім’ї, яка надається на погашення витрат з оплати житлово-комунальних послуг
Як оформити
Для призначення житлової субсидії необхідно звернутися до структурних підрозділів соціального захисту населення та надіслати/подати заяву
Документи для оформлення
1. Заява
2. Декларація про доходи
Термін оформлення
Рішення про призначення (непризначення) субсидії повинно прийматися протягом десяти днів після подання заяви та отримання усіх необхідних відомостей на запит від інших організацій, органів влади та суб’єктів господарювання
Виплати
Відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій (п.14), субсидія призначається з місяця звернення по її призначення.
Оновлена програма житлових субсидій: що нового?
З 1 травня цього року в Україні діє оновлена програма житлових субсидій. На основі змін органи соціального захисту населення провели перепризначення субсидій на наступний рік та розрахували її розміри на літній період, а з жовтня розрахують на новий опалювальний сезон. Незначні затримки з перепризначенням субсидій на новий період є в деяких областях України.
Обумовлені вони відсутністю у місцевих органів самоврядування реєстрів про склад офіційно зареєстрованих членів сім’ї. Це, зокрема, такі області як Волинська, Луганська, Чернівецька та Хмельницька. На кінець липня у Чернігівській області житлові субсидії отримують 241,1 тисячі сімей.
Чи потрібно повторно подавати заяву і декларацію про доходи?
Повторно подавати документи на оформлення субсидії необхідно лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися зміни у складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично, без повторного звернення.
Збільшується соціальна норма для непрацездатних.
Якщо в помешканні проживає одна-дві непрацездатні особи, соціальна норма, за якою їм рахуватиметься розмір допомоги, збільшується з 49 квадратних метрів до 75.
Субсидія на дачу.
Оформити її можна так само, як на квартиру чи будинок. Для цього необхідно подати у місцеве управління соціального захисту населення заяву і декларацію про доходи. Субсидія на дачу фінансуватиметься за рахунок місцевих бюджетів.
Зміни в опалювальний період.
Раніше субсидія на опалювальний сезон призначалася з 1 жовтня до 30 квітня і перераховувалася відповідно до рішення органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади про дату початку та закінчення опалювального сезону. У 2017-2018 роках для користувачів централізованого опалення залишається прив’язка до відповідних рішень органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади. Для тих, хто має індивідуальне опалення, субсидія нараховується з 15 жовтня до 15 квітня.
Покупка у розмірі 50 тисяч гривень не завжди впливає на субсидію. Основний критерій, за яким житлова субсидія не призначається, є одноразова покупка, яка перевищує 50 тисяч гривень. Однак, є виключення. Зокрема оплата дороговартісного лікування будь-кого з членів сім’ї, довготривале накопичення коштів на купівлю квартири чи оплата навчання дитини. Якщо родина здійснила покупку, що перевищує 50 тисяч гривень, у період отримання субсидії, безповоротну державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг їй не припинять надавати. Цей факт впливатиме на призначення субсидії на наступний термін. На оформлення субсидії також не впливає вартість майна, отриманого у спадок або у подарунок. Цей дохід не включається до сукупного доходу сім’ї і не береться до уваги при розрахунку розміру субсидії. Наявність у власності двох житлових приміщень, двох автомобілів також не впливає на право отримання субсидії. Береться до уваги офіційний дохід, який приносить це майно. Якщо сім’я придбала квартиру у кредит, то при визначені її права на субсидію враховується сума першого внеску. Якщо ця сума перевищує 50 тисяч гривень, субсидія може бути призначена за рішенням Комісії з питань соціального захисту населення на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.
Заборгованість за комуналку.
Поточна заборгованість, тобто не сплачені комунальні послуги у березні, травні та червні, не впливає на процес перепризначення житлових субсидій на новий період. Береться до уваги заборгованість, накопичена субсидіантом до лютого 2017 року. Основною вимогою для отримувача субсидії є сплата комунальних послуг з урахуванням призначеної допомоги. Тобто у період отримання субсидії заборгованості не може виникати взагалі. Тому очевидно, що це заборгованість, яку домогосподарство накопичило до моменту оформлення субсидії. Якщо протягом року сім’я не вирішила питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги, держава дає змогу громадянам оформити договір реструктуризації боргу з постачальником послуги для автоматичного продовження субсидії на наступний рік (2017-2018 роки).
Невеликі борги – 100-500 гривень – можуть бути сплачені протягом двох місяців. У ситуації, коли громадяни не погоджуються із заборгованістю, вони можуть її оскаржити. На підставі рішення суду про анулювання боргу дія житлової субсидії відновлюється з моменту призупинення, тобто з травня 2017-го. Нових субсидіантів це не стосується.
За який період враховують доходи.
З 1 травня 2017 року при розрахунку розміру субсидії враховуються доходи за останні 4 квартали, що передують місяцю, з якого призначається субсидія. Тобто у травні-червні в процесі перепризначення українцям субсидій на новий період – 2017-2018 роки – субсидіантам врахують їх доходи не за весь 2016-й рік, а за три квартали 2016 року і один квартал 2017-го. Новим субсидіантам врахують доходи за попередні чотири квартали з моменту оформлення заяви і декларації.
Про що необхідно повідомляти органи соцзахисту?
Якщо допомогу призначено, протягом місяця субсидіанти зобов'язані повідомляти (телефоном чи особисто) органи соціального захисту населення про наступні зміни: – складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався; – соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером; – про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень; – набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого палення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.
Монетизація частини зекономлених субсидій.
Монетизації за результатами попереднього опалювального сезону підлягає економія електроенергії, якщо вона використовувалася для опалення, в еквіваленті вартості 150 кВт та природного газу – 100 кубометрів. Максимальна сума коштів, які може отримати громадянин за зекономлені: електроенергію – 135 гривень, газ – близько 700 гривень. Під монетизацію підпадають близько двох мільйонів домогосподарств. Громадяни, які зекономили ресурси, мають до 1 вересня поточного року звернутися до органів соціального захисту із відповідною заявою та вказати реквізити банківського рахунку або поштового відділення, куди можна перерахувати кошти. Виплата коштів відбуватиметься у вересні-жовтні цього року.
На Чернігівщині із заявами до управлінь соціального захисту населення для отримання компенсації вже звернулося 56,2 тисячі субсидіантів.
За інформацією
Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю
Секретаріату Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів ухвалив постанову № 475, яка оптимізує принципи надання громадянам житлових субсидій.
Ухвалення постанови стало великим кроком назустріч інтересам людей, адже в документі передбачено суттєве спрощення процедури отримання житлових субсидій.
1. У декларації не потрібно зазначати розмір доходів.
Це перша і, мабуть, головна новація, передбачена в постанові. Адже завдяки налагодженій співпраці мінсоцполітики з Державною фіскальною службою та Пенсійним фондом України місцеві органи влади можуть отримувати дані про доходи людини безпосередньо в податківців і пенсійників.
Відтепер громадяни зазначатимуть у деклараціях лише вид отримуваного доходу: зарплата, аліменти, соціальна допомога тощо — та установу, підприємство чи організацію, які виплатили кошти.
2. Окремі види доходів не буде включено в сукупний дохід громадян. Йдеться, зокрема, про благодійну допомогу, одноразову допомогу від держави та органів місцевої влади (виплати інвалідам, ветеранам до 5 травня,, сім’ям загиблих учасників антитерористичної операції, матерям-героїням, допомога на поховання), грошове забезпечення військовослужбовців, які беруть участь в АТО. Крім того, до сукупного доходу сім’ї не зараховуватимуть заробітну плату, яку військовослужбовець отримує в АТО, державну соціальну допомогу на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам.
3. У разі смерті власника житла субсидію можна призначити на одну дієздатну особу, зареєстровану в житловому приміщенні померлого.
Родині померлого власника житла, яка мешкала разом із ним, не потрібно спочатку юридично успадковувати житло (через півроку після смерті власника), а вже потім порушувати питання субсидії. Тепер субсидію родині за рішенням комісії може бути призначено раніше, ніж мине шість місяців.
4. Спірні питання вирішуватимуться на користь громадянина.
Принципово важливим є надання права місцевій владі призначати субсидії, вирішуючи спірні питання на користь громадянина. Адже кожну конкретну життєву ситуацію передбачити в законодавстві неможливо.
Тому постановою розширено права органів місцевої влади щодо надання субсидій у так званих спірних питаннях. Місцева влада, наприклад, з'ясовуватиме, чи справді мешкає особа за відповідною адресою або скільки осіб фактично користуються певною послугою.
До того ж, якщо протягом п’яти днів управління соціального захисту не отримають необхідної інформації про громадян від органів місцевої влади, то вони призначатимуть субсидію на ту кількість зареєстрованих у помешканні осіб, яку зазначив громадянин у декларації. Це зроблено для того, щоб якомога раніше призначати житлову субсидію.
Стосовно соціальних норм житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами для надання пільг і субсидій
Програма житлових субсидій, що діє з 1995 року залишається головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верст населення. Субсидії гарантують малозабезпечиним громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни їх вартості. Для отримання субсидії громадяни мають звернутися до органу соціального захисту та заповнити відповідну заяву і декларацію про доходи зареєстрованих членів сім’ї також дані документи можна надіслати поштою.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 „Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” затверджено соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами для надання пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.
Соціальну норму житла для надання субсидій встановлено у розмірі 13,65 кв. м площі на одну особу та додатково 35,22 кв. м на домогосподарство, тобто 48,87 кв. м на одну особу.
Постановою встановлені єдині для всієї України соціальні нормативи споживання холодної і гарячої води, водовідведення, вивезення побутових відходів. Нині норми споживання цих послуг для надання пільг і субсидій встановлюються органами місцевого самоврядування.
Слід зазначити, що соціальний норматив споживання теплової енергії на опалення житла Постановою не передбачено. Для нарахування пільг і субсидій на оплату послуги з централізованого опалення застосовуються норми споживання, встановлені органами місцевого самоврядування.
Оскільки нарахування плати за централізоване постачання холодної і гарячої води у разі відсутності лічильників буде здійснюватися за нормами, затвердженими органами місцевого самоврядування, а пільги і субсидії надаватимуться на соціальний норматив, Постановою передбачено, що нарахування плати за користування відповідними послугами для інвалідів війни у разі відсутності лічильників буде здійснюватися згідно з соціальними нормативами, встановленими Постановою.
Постановою запроваджено норми користування послугами з електропостачання за відсутності централізованого постачання гарячої води для будинків, не обладнаних стаціонарними електроплитами (за відсутності газових водонагрівальних приладів), та будинків, обладнаних стаціонарними електроплитами.
Постановою внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, згідно з якими:
- комісії позбавляються права приймати рішення про надання субсидії на збільшену понад норму площу житла;
- передбачено враховувати дохід на рівні двох прожиткових мінімумів для працездатних осіб, які зареєстровані на житловій площі і декларують відсутність доходу, або доходи яких менше прожиткового мінімуму;
- субсидія надається одному із зареєстрованих членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок (раніше субсидія на загальних підставах призначалася лише власнику житлового приміщення);
- для осіб, які перебувають у шлюбі, зареєстровані і проживають окремо субсидія призначається на соціальну норму житла (раніше субсидія призначалася без урахування додаткових 10,5 кв. м. на сім’ю);
- сума субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період;
- субсидія призначається виходячи із соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, і перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється;
- якщо в установленому порядку здійснено відключення споживачів від централізованого теплопостачання та населення для обігріву приміщень використовує побутові електроприлади, то для розрахунку субсидій в опалювальний сезон застосовуються соціальні нормативи користування електропостачанням для індивідуального опалення. Зазначені розрахунки здійснюються на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї та акта обстеження стану зовнішніх і внутрішньобудинкових електромереж на їх відповідність вимогам нормативно-правових актів.
Зміни термінів призначення і порядку автоматичного призначення на новий період
Терміни на ЖКП – субсидія на ЖКП призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.
Терміни на СГТП – субсидія на СГТП призначається на календарний рік, при цьому на ЖКП – з місяця звернення до кінця року, на новий термін – за особистим зверненням громадян.
Орендарі – з місяця звернення до дати закінчення опалювального сезону, але не довше, ніж на 12 місяців та до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору оренд, на новий термін – за особистим зверненням.